Ara
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ

Program Çıktıları

28.10.2021 17:18

1. Alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri öğrenmek ve öğretebilmek

2. Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırarak verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilmek

3. Öğrencileri gelişim ve öğrenme özelliklerine göre tanıyabilmek

4. Beden eğitimi ve spor öğretmenliği temel alan bilgilerine dayanarak ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda eğitim-öğretim sürecini tasarlayabilmek

5. Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlayabilmek

6. Alanıyla ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini yerinde ve etkin kullanabilmek

7. Öğretim sürecine uygun öğretim teknolojilerini ve materyalleri ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek

8. Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilmek

9. Okul ve sınıf öğretim süreçlerinde yaşadığı problemleri bilimsel araştırma yöntemlerine dayalı olarak tanımlayabilme, analiz yapabilme ve çözüm önerileri geliştirebilmek

10. Öğrencileri düzenli fiziksel aktivite yapmak ve sağlıklı bir bedene sahip olmak konusunda yönlendirebilmek

11. Öğrencileri yetenekleri doğrultusunda ilgili spor dallarına yönlendirebilmek

12. Dış görünüş, davranış ve tutumlarıyla öğrencileri ve toplum için rol model olabilmek

13. Mesleki gelişimini önemseme ve bilimsel kaynaklara dayalı olarak sürdürebilmek

14. Anadilinde ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olmak üzere etkin iletişim kurabilmek

15. Alanıyla ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin görüşlerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek ilgili kişilerle paylaşabilmek

16. Alanıyla ilgili bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alma ve alınan görevi etkin bir biçimde yerine getirebilmek

17. Diğer branşlardan meslektaşları ile öğretme, öğrenciyi ve programı değerlendirme konusunda işbirliği yapabilmek

18. Toplumun, alanın ve okulun sürekli iyileştirilmesi amacıyla kalite yönetimi süreçlerinde yer almaya istekli olmak

19. Türk Milli Eğitim sistemine, öğretmenlik mesleğine ve alanına değer vermek

20. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranabilmek

Hızlı Erişim